Vilkår
Nedenstående vilkår kommer til anvendelse mellom den personen («Kunden») som er navngitt i avtalen («Standardavtale PT- og fysiotjeneste») og Fit2b. Disse vilkårene er en integrert del av Standardavtale PT- og fysiotjeneste. I tillegg til Standardavtale PT- og fysiotjeneste vil Kunden også være bundet av særskilte vilkår som til enhver tid måtte gjelde for øvrige tjenester og tilbud.
Generelt
2.1 Avtalen er personlig og kan ikke overdras eller benyttes av andre enn Kunden. Kunden må informere Fit2b ved endring av kontaktopplysninger/betalingsopplysninger, herunder endring av navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, kontonummer og annen relevant informasjon. Melding skal gis uten ugrunnet opphold.
2.2 Oppgradering av avtale: Kunden kan til enhver tid oppgradere sitt medlemskap for å få tilgang til andre pakker og tilleggstjenester i samsvar med Fit2b til enhver tid gjeldende tilbud. Oppgraderinger trer i kraft med umiddelbar virkning.
2.3 Nedgradering av avtale: Kunden kan til enhver tid nedgradere sitt medlemskap for å redusere pakker og tilleggstjenester. Nedgraderinger trer i kraft etter utløpet av inneværende mnd.
2.4 Fit2b vil ikke alltid kunne garantere tilgjengelig plass på gruppetilbud mv., hvor deltakerantallet er begrenset.
2.5 Fit2b vil så langt det lar seg gjøre tilpasse tilbud og åpningstider i samsvar med kundenes ønsker og atferd.
2.6 Tjenesten leveres alle måneder, bortsett fra Juli, samt første halvdel av August og siste halvdel av Desember. Kunden betaler halv pris I August og Desember. Produktet “Online” leveres hele året uten prisreduksjon.
Varighet
3.1 Avtalen gjelder ut måneden fra signaturtidspunkt. Avtalen fornyes automatisk for en ny måned, dersom avtalen ikke er sagt opp innen utgangen av den inneværende mnd. Oppsigelse skal skje skriftlig, men kan gjøres elektronisk (ved e-post til post@fit2b.no).
3.2 *Egne vilkår for produktet “Felles gruppetime”: Avtalen gjelder for en periode på 12 måneder, regnet fra tidspunkt for bekreftelse. Avtalen er inngått når kunden har akseptert denne, ved e-post eller annen hensiktsmessig og dokumenterbar måte. Avtalen fornyes automatisk for ny 12 måneders periode dersom avtalen ikke er sagt opp innen 3 måneder før utgangen av den aktuelle 12-månedersperioden. Oppsigelse skal skje skriftlig, men kan gjøres elektronisk (ved e-post til post@fit2b.no).
Avbestilling/flytting av time
4.1 Avbestilling/flytting av avtalt time må skje senest 24 timer før avtalt tidspunkt, også ved sykdom. Dette gjøres direkte med din personlig trener/fysioterapeut. Hvis du avlyser for sent vil du bli belastet for timen. Dersom din personlig trener/fysioterapeut må avbestille avtalt time, får du denne til gode.
4.2 Ved kjøp av pakken duo skal begge personer som omfattes av avtalen møte til avtalt trening. Dersom en eller begge er forhindret fra å delta på avtalt trening uten at ny tid er avtalt, vil begge, også den som ikke møter, bli belastet for timen.
4.3 Dersom Kunden kommer for sent til avtalt tid, vil timen ikke bli forlenget. Dersom din personlige trener/fysioterapeut kommer mer enn 5 minutter for sent, vil timen være kostnadsfri for deg som kunde.
Betaling og pris.
5.1. Kunden skal betale månedlig avtalepris, eventuelle øvrige avgifter i henhold til til enhver tid gjeldende priser. Det samme gjelder for foresatt eller andre som i Standardavtale PT- og fysiotjeneste har påtatt seg juridisk ansvar for avtalen.
5.2. Den månedlige avtaleprisen forfaller løpende til avtalt tidspunkt, unntaksvis ved oppstart, hvor særskilte vilkår gjelder. Kunden er ansvarlig for å påse at avtaleprisen betales til forfall og må kontakte Fit2b dersom betalingsgrunnlag ikke er mottatt.
5.3. Ved bruk av automatisk betalingstjeneste er Kunden selv ansvarlig for å inngå nødvendig avtale med sin bankforbindelse om automatisk trekk av månedlig avtalepris til Fit2b. Denne avtalen kan Kunden starte via link tilsendt fra Fit2b ved avtaleinngåelse. Kunden må til enhver tid påse at angitt beløpsgrense dekker fakturabeløpet samt påse at betaling utføres innen forfall. Dersom Kunden ikke ønsker å opprette en automatisk betalingstjeneste, eller Kundens bank ikke har bekreftet tjenesten til Fit2b innen den 4. i måneden, vil det utstedes e-postfaktura med tilhørende fakturagebyr.
5.4. Dersom Kunden ikke betaler innen forfall, uavhengig av betalingsmetode, vil det bli utstedt inkassovarsel med ny forfallsdato. Ved forsinket betaling vil Fit2b kunne kreve dekket omkostninger og renter etter inkassoloven, forsinkelsesrenteloven og annen gjeldende lovgivning.
5.5. Dersom Kunden har misligholdt et betalingskrav og mottar betalingspåminnelse, inkassovarsel eller inkassokrav fra en ekstern inkassator, er det betalingsinformasjonen på fakturaen fra den eksterne inkassatoren som skal benyttes ved betaling.
5.6 Ved endring av avtalepriser forbeholder Fit2b seg retten til årlig prisjustering av løpende avtaler i henhold til konsumprisindeksen og uten forutgående varsling. Ved øvrige prisendringer vil Fit2b gi minst én (1) måneds varsel per e-post/SMS. Prisendringen vil tre i kraft én (1) måned etter at varselet ble sendt, regnet fra første månedsskifte.
5.8 Ordinær bedriftsavtale: Kunder som er registrert med en ordinær bedriftsavtale kan ha rett til rabattert pris i henhold til særskilt avtale mellom Fit2b og den aktuelle bedrift, så lenge Kunden er ansatt i bedriften. Kunden plikter å varsle Fit2b dersom Kundens arbeidsforhold opphører. Når vilkårene for ordinær bedriftsavtale ikke lenger er tilstede, vil månedlig avtalepris oppjusteres til listepris. Avtalen vil deretter løpe videre frem til Kunden aktivt benytter seg av sin oppsigelsesadgang.
5.9 Subsidiert bedriftsavtale: Kunder som er registrert med en subsidiert bedriftsavtale kan ha rett til rabattert pris i henhold til særskilt avtale mellom Fit2b og den aktuelle bedrift, så lenge Kunden er ansatt i bedriften. Bedriften plikter å varsle Fit2b dersom Kundens arbeidsforhold opphører. Etter mottak av varsel plikter Fit2b senest innen én (1) måned å informere Kunden skriftlig om at vilkårene for subsidiert bedriftsavtale ikke lenger er tilstede, hvoretter Kunden vil bli ny fakturamottaker for månedlig avtalepris. Avtaleprisen vil samtidig oppjusteres til listepris. Avtalen vil deretter løpe videre frem til Kunden aktivt benytter seg av sin oppsigelsesadgang.
Angrerett
6.1 Kunden har rett til å benytte seg av angreretten ved å gi skriftlig melding til Fit2b innen 14 dager fra inngåelse av kontrakten, jf. angrerettloven § 11. Benyttede timer vil ikke bli refundert.
Force majeure, tvister.
7.1 Fit2b er ikke ansvarlig for hindringer eller begrensninger som reduserer Fit2B sitt treningstilbud til kunden, når forholdet ligger utenfor Fit2b sin kontroll og Fit2b ikke kunne forutse eller overvinne følgene av forholdet (Force majeure).
7.2 Standardavtale PT- og fysiotjeneste er underlagt norsk lov.
7.3 Tvister mellom Kunden og Fit2b skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke fører frem, kan hver av partene bringe tvisten inn for de ordinære domstoler.
7.4 Ved avvik mellom engelsk og norsk versjon av standardavtalen, skal sistnevnte gå foran.
Terms
The following terms apply between the individual (“Customer”) named in the agreement (“Standard Agreement for Personal Training and Physiotherapy”) and Fit2b. These terms are an integral part of the Standard Agreement for Personal Training and Physiotherapy. In addition to the Standard Agreement for Personal Training and Physiotherapy, the Customer will also be bound by specific terms applicable to other services and offerings at any given time.
General
2.1 The agreement is personal and cannot be transferred or used by anyone other than the Customer. The Customer must inform Fit2b of changes to contact/payment details, including changes to name, address, email address, phone number, account number, and other relevant information. Notification should be given without undue delay.
2.2 Agreement Upgrade: The Customer can upgrade their membership at any time to access different packages and additional services in accordance with Fit2b’s current offerings. Upgrades take effect immediately.
2.3 Agreement Downgrade: The Customer can downgrade their membership at any time to reduce packages and additional services. Downgrades take effect at the end of the current month.
2.4 Fit2b may not always guarantee available space in group offerings, etc., where the number of participants is limited. Fit2b will, to the extent possible, adjust offerings and opening hours in accordance with customer preferences and behavior.
2.6 The service is provided every month, except in July, the first half of August, and the last half of December. The Customer pays half price in August and December. The “Online” product is delivered throughout the year without a price reduction.
Duration
3.1 The agreement is valid until the end of the month from the signing date. The agreement automatically renews for another month if not terminated by the end of the current month. Termination should be in writing but can be done electronically (via email to post@fit2b.no).
3.2 *Special conditions for the product ” Collecticve Group Session”: The agreement is valid for a period of 12 months, starting from the confirmation date. The agreement is considered accepted when the customer has accepted it, by email or another appropriate and documentable means. The agreement automatically renews for a new 12-month period if not terminated within 3 months before the end of the current 12-month period. Termination should be in writing but can be done electronically (via email to post@fit2b.no).
Cancellation/Rescheduling of Session
4.1 Cancellation/rescheduling of a scheduled session must occur at least 24 hours before the agreed-upon time, even in case of illness. This is to be done directly with your personal trainer/physiotherapist. If canceled too late, you will be charged for the session. If your personal trainer/physiotherapist has to cancel a scheduled session, you will have that session credited.
4.2 In the case of purchasing the duo package, both individuals covered by the agreement must attend the scheduled training. If one or both are unable to attend without rescheduling, both, including the absent party, will be charged for the session.
4.3 If the Customer is late for the agreed time, the session will not be extended. If your personal trainer/physiotherapist is more than 5 minutes late, the session will be free of charge for you as the customer.
Payment and Price
5.1.The customer shall pay the monthly contract price and any other fees according to the prevailing prices at any given time. The same applies to parents or others who, in the Standard Agreement for Personal Training and Physiotherapy, have assumed legal responsibility for the agreement.
5.2.The monthly contract price is due regularly at the agreed-upon time, except at the start, where special conditions apply. The customer is responsible for ensuring that the contract price is paid on time and must contact Fit2b if the payment basis is not received.
5.3. When using automatic payment services, the customer is responsible for entering into the necessary agreement with their bank for the automatic withdrawal of the monthly contract price to Fit2b. The customer can initiate this agreement via the link sent by Fit2b upon entering into the agreement. The customer must ensure at all times that the specified amount limit covers the invoice amount and ensure that payment is made by the due date. If the customer does not wish to set up an automatic payment service, or if the customer’s bank has not confirmed the service to Fit2b by the 4th of the month, an email invoice with an associated invoice fee will be issued.
5.4. If the customer does not pay by the due date, regardless of the payment method, a collection notice with a new due date will be issued. In case of delayed payment, Fit2b may demand coverage of costs and interest according to the Debt Collection Act, the Late Payment of Monetary Debts Act, and other applicable legislation.
5.5. If the customer has defaulted on a payment claim and receives a payment reminder, collection notice, or collection claim from an external debt collector, the payment information on the invoice from the external debt collector should be used for payment.
5.6. In the event of a change in contract prices, Fit2b reserves the right to an annual price adjustment of ongoing agreements according to the consumer price index and without prior notice. For other price changes, Fit2b will provide at least one (1) month’s notice via email/SMS. The price change will take effect one (1) month after the notice was sent, counting from the first month-end.
5.8. Regular Business Agreement: Customers registered with a regular business agreement may be entitled to a discounted price according to a specific agreement between Fit2b and the relevant business, as long as the customer is employed by the company. The customer must notify Fit2b if their employment ceases. When the conditions for a regular business agreement are no longer present, the monthly contract price will be adjusted to the list price. The agreement will then continue until the customer actively exercises their termination option.
5.9.Subsidized Business Agreement: Customers registered with a subsidized business agreement may be entitled to a discounted price according to a specific agreement between Fit2b and the relevant business, as long as the customer is employed by the company. The company must notify Fit2b if the customer’s employment ceases. Upon receiving the notice, Fit2b must inform the customer in writing within one (1) month that the conditions for a subsidized business agreement are no longer present, after which the customer will become the new invoice recipient for the monthly contract price. The contract price will simultaneously be adjusted to the list price. The agreement will then continue until the customer actively exercises their termination option.
Right of Withdrawal
6.1. The customer has the right to exercise the right of withdrawal by giving written notice to Fit2b within 14 days of entering into the contract, as per the Consumer Rights Act § 11. Used hours will not be refunded.
Force Majeure, Disputes
7.1. Fit2b is not responsible for obstacles or limitations that reduce Fit2b’s training offerings to the customer when the situation is beyond Fit2b’s control, and Fit2b could not foresee or overcome the consequences of the situation (Force Majeure).
7.2. The Standard Agreement for Personal Training and Physiotherapy is subject to Norwegian law.
7.3. Disputes between the customer and Fit2b shall be sought to be resolved amicably. If this does not succeed, either party may bring the dispute to the ordinary courts.
In case of discrepancies between the English and Norwegian versions of the standard agreement, the latter shall prevail.